donderdag 18 maart 2010

druk weekje

Hey allemaal,

Tis een drukke week tot nu toe.
Vandaag had ik tentamen over de Fincycle. Een groep verhalen met de
krijger/dichter Fin in de hoofdrol. Het tentamen bestond uit 4 vragen
waar je er 1 van moest kiezen en uitgebreid beantwoorden. Ik heb het
wel redelijk gedaan denk ik, alhoewel ik weet dat ik dingen vergeten
ben, maar ik kan er zelfs nu nog niet opkomen wat ik vergeten ben.
Frustrerend!

Gisteren was het ST. Patrick's Day. Alle Ieren noemen het Paddy's Day
onder de slogan: 'Who's your Paddy?'. Ik had met Kaisa, een klasgenoot
van MOdern Iers, afgesproken in de stad om naar de parade te kijken.
Het was de bedoeling om om 12 uur in de stad te zijn. Ik stond optijd
bij de bushalte maar zoals gewoonlijk was de bus te laat. Toen er
eindelijk een kwam wasie vol en reed door. Ik besloot nog 5 minuten te
wachten want dan zou ondertussen de volgende bus komen. Toen die ook
vol was en doorreed, ben ik met een paar meiden die ook bij de
bushalte stonden naar de stad gelopen. Ik geloof dat ik uiteindelijk
om 12.40 in de stad was. Gelukkig nog optijd voor de parade want die
begon om 1 uur. De parade was een mengelmoes van alles wat er in Cork
te beleven is. Van het leger tot allerlei soorten bands en
dansgroepen, maar ook alle minderheden waren vertegenwoordigd met
vlaggen en muziek. Er was zelfs een drumband met gehandicapten, "ook
dat nog". Nadat we in het zonnetje naar de parade hadden staan kijken,
besloten we bij Anice (een Frans meisje wat ook bij de vriendenclub
van Kaisa hoorde), te gaan eten. Ik had me voorgenomen om kort te
blijven want ik wilde nog leren. Uiteindelijk besloot ik dat ik om 6
uur toch echt naar huis moest om nog iets gedaan te krijgen.
Al met al een geslaagde St Patrick's Day met een hoop lol.

Even een flashback naar het weekend.
Van zaterdag op zondag ben ik naar Killarney geweest. Ik had het
mailadres van Richard, de tour guide die Martijn en ik een paar jaar
geleden tijdens omze vakantie hadden ontmoet, weer gevonden. Toen ik
hem vroeg of hij het leuk vond als ik langskwam zei hij dat het goed
was. Ik vroeg ook of ik kon blijven slapen omdat de busreis anderhalf
uur is. Hij zei dat er familie uit Duitsland over gekomen was, maar
dat hij nog genoeg ruimte over had in zijn huis. Ik kon in een
aangebouwd appartement slapen samen met Euka natuurlijk.
Het was leuk om hem weer te ontmoeten maar ik was even vergeten dat
zijn honden nogal onopgevoed waren. Inmiddels heeft hij 2 honden met
de Ierse namen Rúa (rood-bruin)en Gorm (blauw, of zwart als je
huidskleur van een mens bedoeld.) Aan het einde van de dag had ik de
honden geleerd dat ze NIET op me mochten springen. Er was maar een
iemand van Richard's Duitse familie die goed Engels sprak, dus ik heb
mijn Duits en vertalen van Duits naar Engels flink kunnen oefenen. Ik
kreeg complimenten voor mijn Duits. Naarmate de avond vorderde werd
het ook beter. De familie sprak Swepisch, een Zuid-Duits dialect dat
echt moeilijk te volgen is. Als ze met mij praten probeerden ze Hoch
Deutsch te spreken maar soms gleden ze weer terug in hun eigen
dialect. Op zondagmiddag ben ik naar Siobhán's huis gegaan. Zij was de
vriendin van Richard. Haar zoon heeft een Duitse herder, Jack. Een
leuk beest, helemaal leuk omdat hij w'el goed luisterde. Euka heeft
zich prima vermaakt met al die honden. Ik wist niet dat ze zoveel kon
rennen! Siobhán's zoon heeft me een lift terug naar Cork gegeven.
Al met al was ik rond een uur of 6 op zondagavond weer thuis.

Nu nog huisvrouw spelen en leren voor tentamens op maandag, dinsdag en
vrijdag. Donderdag nog een mondeling Modern Iers maar daar leer ik
gelijk voor als ik voor mijn schriftelijk op vrijdag leer dus dat
scheelt.
En op diezelfde vrijdag vlieg ik naar huis! Echt een raar idee dat ik
met ietsje meer dan een week weer thuis ben.
Nou dit was het weer.

Groetjes, Rox.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Victoria Lodge

Victoria Lodge
Victoria Lodge, hier woon ik in Ierland

UCC

UCC
University College Cork, hier studeer ik