dinsdag 4 mei 2010

weer terug naar Ierland

Hoi allemaal,

Na een maand lang studie vrij te hebben gehad, ben ik nu weer terug in Cork.
Gisteren werd ik door mijn vader in een plensbui naar Schiphol
gebracht. Door de meivakantie was het enorm druk maar toch ging mijn
vlucht gelukkig gewoon optijd.
In Cork aangekomen heb ik de taxi naar Victoria Lodge gepakt. Daar
aangekomen heb ik gelijk maar mijn koffer uitgepakt en ben ik wat
boodschappen gaan doen. Ik was toch niet helemaal wakker (om 5 uur
opstaan daar ga je toch last van krijgen), want ik vergat de helft van
mijn boodschappen. Die ga ik vandaag dan maar halen.

Daarna ben ik ook nog met Euka naar de Lee Fields geweest. Ze vond het
geweldig om weer lekker te kunnen rennen en spelen met andere honden!
Daarna zijn we allebei moe maar voldaan thuis neergeploft. Die dag heb
ik verder niet zoveel meer gedaan ik was gewoon te moe.

Vanochtend rustig aan gedaan. Tijdens het ontbijt keek ik het nieuws
en wat bleek: Het Ierse luchtruim was vanwege een weer langsblazende
aswolk gesloten vanaf gisteravond 7 uur. Ze zouden kijken of het om 1
uur weer open kon. Pfew, echt geluk gehad dus!

Voordat ik naar UCC wilde gaan heb ik even bij de receptie mijn
simcard laten omwisselen. Ik ben dus nu alleen te bereiken op mijn
Ierse nummer.
Omdat ik niet op een bepaalde tijd op UCC hoefde te zijn was ik erg
relaxed. Dit had Euka blijkbaar door want ze liep erg rustig. Niet als
een slak, maar gewon kalm aan. Zo zijn we, genietend van het zonnetje,
naar UCC gekuierd. Daar kan ik echt van genieten.

Hoe is het weer in Nederland? Grijns. Gisteren was het de hele dag rot
weer heb ik gehoord. In Ierland was het prima. Een beetje koud maar
geen regen. Wie zegt er nou dat het in Ierland vaak regend?

Groetjes, Rox.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Victoria Lodge

Victoria Lodge
Victoria Lodge, hier woon ik in Ierland

UCC

UCC
University College Cork, hier studeer ik